BESKRIVELSE:
KOMPETENCER
PROCESSER
SITUATIONER
THE SWEET SPOT MODELLEN
The Sweet Spot modellen er en del af Det Kundefokuserede Hus:
3 områder skal fungere sammen, for at kundens oplevelse er optimal.
Kompetencerne: En fagligt stærk tilgang til kunden, kendskab til både egne og teamets kompetencer, forretningskendskab, teamånd og samarbejdsevner.
Processerne: Vedligeholdte, strukturerede, anvendelige og tilgængelige processer, som anvendes når man er i kontakt med kunderne.
Situationerne: Kendskab til den kontaktflade kunden anvender, kendskab til kunden, hvordan ageres der i Gemba (Gemba = ”Der hvor tingene sker” – i dette tilfælde situationen, hvor en kunde er i kontakt med en virksomhed), klagehåndtering samt evnen til at se muligheder (for mer-salg eller service)
De fleste virksomheder har nogle af tingene på plads, de færreste har styr på det hele, men det skal altså til, for at sikre en stabilt fantastisk kundeoplevelse HVER GANG.